Free diecutting files

Sunday 11 October 2009

Melkpakjes met houder.

De melkpakjes een onderdeel van de gifttrio die ik gemaakt heb voor de Dutch Card Lovers. Ik was ze wel al regelmatig tegen gekomen maar kon voor de houder geen beschrijving vinden. De pakjes wel maar in inches. Dus heb ik ze zelf maar gemaakt in cm , leek me makkelijker voor de meesten onder ons.


Hier dan de beschrijving met patronen en maten. Van de pakjes zijn alle lijnen vouw lijnen . het prettigste is als je ze eerst even rilt. ik heb zelf hiervoor een scorepal. Ideaal stukje gereedschap .
De "dakjes " en het streepje erboven worden overgens naar binnen gevouwen als je het pakje in elkaar hebt gezet.
Snijd onderstaande bouwtekening 4 keer uit en ril de vouwlijnen.
Vouw het pakje in elkaar en plak het met de plakstrook aan de binnenkant vast. (Plakstrook is het strookje van 1,5 cm aan de rechterkant.)
Vouw aan de onderkant eers de kleine flapjes naar binnen, plak dan het eerste vierkantje erop en daarop het andere vierkantje.
vouw de bovenkant dicht de dakjes naar binnen vouwen en klaar is je melkpakje. Ik heb er twee gaatjes in doorgemaakt en er een lintje door geregen om het dicht te binden. Zo kun je hem makkelijk openmaken om er iets in te doen en ook om er iets uit te halen, zonder het pakje stuk te maken.


Dit is het midden stuk waar tegen straks aan weerzijde een bakje wordt geplakt. Het beste kun je hem twee keer uitknippen en dan tegen elkaar plakken ,dan is hij wat steviger en blijft hij mooier recht op staan.


dan hier de maten voor de bakjes . deze maak je twee keer en plak aan het midden stuk vast. de lijnen zijn weer vouwlijnen die je bij de pijltjes inknipt tot het kruispunt. dit zijn de plakflapjes .

Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk uitgelegt heb, als je op het plaatje klikt wordt het vergroot en kun je alles goed bekijken .
Veel plezier ermee.
Leuk dat je even kwam kijken, tot de volgende keer.

Photobucket

7 comments:

Marianne said...

Hoi Lenet,
Ik was inderdaad al even op zoek naar een werkbeschrijving voor deze melkpakjes met houder en opeens kom ik het tegen op je blog!
Ik heb de tekeningen opgeslagen en ben zeker van plan het binnenkort te gaan maken.
Ontzettend bedankt ervoor!
Als ik ze af heb zal ik het je even laten weten.

Groetjes,
Marianne

Ilse van Beek said...

Haha ik wilde net vragen hoe je dat gemaakt had, maar ik word in deze post alweer op mijn wenken bediend! SUPER!! Ga ik écht een keer maken! Groetjes Ilse

Dora said...

Ik heb de beschrijving ook en wilde deze ook gaan gebruiken. Je hebt een prachtige set gemaakt ik heb nu alleen de snoepzak af, dus nog heel veel te doen.
Ik ga morgen even jouw hele beschrijving overnemen!

thnx

m@deliefjuh said...

oeh! deze lijkt me moeilijk maar ziet er enig uit!

Patricia said...

Hoi Hoi, Ik vind je uitwerking voor DCL echt super!! Ik heb je werkbeschrijving opgeslagen (harstikke bedankt... ik was er al naar opzoek maar idd met die inches kon ik niet veel)

Liefs Patricia

Anonymous said...

Super bedankt voor je beschrijving !! Wil ze ook al een tijdje maken en jouw beschrijving is echt erg handig !! Je uitwerking is trouwens ook geweldig !
Groetjes Berdien

Knutselfreak said...

Bedankt voor je werkbeschrijving!! Had de melkpakjes al verschillende keren voorbij zien komen, maar nooit een geschikte beschrijving kunnen vinden. Je uitwerking is trouwens super :)
Groetjes,
Selma