Free diecutting files

Tuesday 23 February 2010

Dubbele trifold/labelcard nu met werkbeschrijving.

Hier is dan de beschrijving van de dubbele trifold labelcard. Ik heb hem nog een keer gemaakt maar nu als trouwkaartje.Ik had nog papier over van de trouwcanvas die ik voor mijn zus en haar man had gemaakt . Ze vonden hem helemaal geweldig trouwens.
Natuurlijk kun je de kaart voor allev gelegenheden gebruiken en kun je in de vakjes ook geld doen , een giftcard , tegoedbon , kadobon of weet ik wat stoppen.

Je neemt 2 stroken papier van 30 x10 cm . Dan maak je een vouw op 10 en op 20 cm. Je trekt aan de buitenkanten een diagonale lijn van de bovenkant van de vouw naar de buiten onderkant. En knipt de driehoek af zoals op de foto.
Als je een lintje of kantje langs de randen wilt plak je die er nu langs.
Dan plak je de stroken op elkaar de bovenste gaat iets over de helft van de onderste. Even goed opletten dat als je ze dicht vouwt je niet de witte binnenkant tussen de twee stroken ziet.

Dan neem je een stuk papier van 10 x13, plak dit in het midden, dit is de achtergrond.
Dan vouw je de linkerflap dicht en en plak het aan de onderkant vast .Dan plak de de rechter over de linker en dat doe je ook met de onderste flapjes
Dan plak je het geheel nog op een dubbele of enkele kaart en voila..klaar is je kaart

Als je mijn kaart beter wilt bekijken , klik op de foto en hij wordt vergroot.
Leuk dat je even kwam kijken .Ik vind het heel leuk als je een berichtje achterlaat, tot de volgende keer.
Photobucket

16 comments:

Andrea said...

wat een prachtige kaart, het is net zo'n gevouwen zakdoekje
bedankt voor de beschrijving
groetjes andrea

Renate said...

Oh Lenet ik vind hem gaaf. Weer een leuke manier om een kadobon of iets dergelijks te geven.
Thanks ik ga je idee onthouden.

Groetjes,
Renate

m@deliefjuh said...

oh leuk zeg! en duidelijk!

*Ellen* said...

supers erg leuk, bedankt voor de beschrijving

Samira said...

Wat een mooie kaart, die ga ik vast wel een keer van je liften !

Groetjes Samira

miriam said...

Wat een leuk idee die ga ik een keer nadoen van je .
Hij is prschtig geworden

CĂ©line said...

Wat een mooie kaart! Die ga ik in gedachten houden om een keer te maken!
Groetjes x

Silvia said...

Lenet, hij is geweldig. Bedankt voor je werkbeschrijving. Heb hem opgeslagen en ga hem zeker een keer maken.
gr. Silvia

Martha said...

Super mooi en bedankt voor de beschrijving!!!
Groetjes,
Martha

Ageeth said...

Wat een leuke kaart + beschrijving.
Groetjes Ageeth

Nicky said...

superduperkaart! en wat tof van je dat je de beschrijving deelt!

Kitty said...

Helemaal prachtig!

Dora said...

Een hele mooie kaart en thnx voor de beschrijving!

Alexandra said...

Prachtige kaart en weer een duidelijke uitleg, dank je wel.

Ria said...

Wauw wat een super mooie kaart, heb de beschrijving geprobeerd op te slaan, hopelijk is dat gelukt.
die ga ik zeker een keer namaken.

groetjes Ria S.

Michelle said...

Hello Lenet! Thanks for sharing this lovely tutorial! I've made my card due to your instruction - you can see it here, on my blog:

http://michelle.schowek.net/2010/04/26/herbaciany-ogrod-the-tea-garden

Kind regards from Poland!